3η Δεκεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

2 ος ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία και στα πλαίσια του 2 ου κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», υλοποιήθηκε το πρόγραμμα με τίτλο «Όλοι μαζί μια αγκαλιά!».

Κοινός στόχος των εκπαιδευτικών, του προσωπικού του Ειδικού σχολείου αλλά και των συμμετεχόντων σχολείων ήταν η αλληλογνωριμία, η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα Άτομα με Αναπηρία στην καθημερινότητά τους. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στη θέση ενός ατόμου με προβλήματα όρασης ή ακοής και να βιώσουν τα ερεθίσματα που δέχεται αυτό, να κινηθούν στο χώρο και να εκτελέσουν εργασίες όπως ένα άτομο με κινητικά προβλήματα και να αντιληφθούν γεγονότα όπως τα αντιλαμβάνεται ένα άτομο με αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού).


Δραστηριότητα: Γνωρίζοντας τον αυτισμό-Ευαισθησία στο φως.
Δραστηριότητα: Τύφλωση-Γνωρίζοντας καλύτερα τις αισθήσεις μας (αφή-όσφρηση-γεύση).
Δραστηριότητα: Τύφλωση-Γεμίζω ένα ποτήρι με νερό στο απόλυτο σκοτάδι.
Δραστηριότητα: Κώφωση-Γνωρίζοντας την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
Δραστηριότητα: Κινητικές Αναπηρίες-Ξεπερνώντας τα εμπόδια.


Τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου, όλα τα τμήματα που συμμετείχαν σε όλη αυτή τη βιωματική
διαδικασία παρακολούθησαν θεατρικό από τους μαθητές του σχολείου μας με τίτλο “Το ασχημόπαπο”, απαγγελία ποιήματος από μαθήτρια του Ειδικού Νηπιαγωγείου, βίντεο, ταινίες μικρού μήκους με θέμα την Αναπηρία καθώς και ένα τραγούδι στη νοηματική γλώσσα από μαθητές του 1 ου  Δ. Σ., στην αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξάνδρειας. Επιπλέον, έγινε έκθεση από χειροτεχνίες, ζωγραφιές των μαθητών που συμμετείχαν στις βιωματικές δράσεις και είχαν ως θέμα την αναπηρία.

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε από την καρδιά μας όλους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες των σχολείων που συμμετείχαν στις δράσεις και πιστεύουμε ότι αυτές οι δράσεις τους έδωσαν τη δυνατότητα να αντιληφθούν τα προβλήματα της Αναπηρίας και να διαμορφώσουν στάση στήριξης και άποψη  για τη διαφορετικότητα.